Mä venasin ja mä venasin

Kuten olen aiemmin kertonut, poden hammaslääkäripelkoa. Jo edellinen päivä ennen hammaslääkärikäyntiä on yleensä pilalla, koska takaraivossani väijyy pelko. Illalla, kun laitan puhelimeeni herätyksen, alkaa  vatsaa nipistellä ja toivon, että saisin pian kokea sen leijuvan, ihanan tunteen, kun hammaslääkärikäynti on ohi.
Älkää edes kysykö,  mikä on fiilis aamulla, se on niin ankea, että sitä on vaikea sanoiksi pukea.
Tänään oli sellainen aamu…

Mä venasin ja mä venasin. Kuvan tyttö en ole minä, sopi vaan niin hyvin tähän tilanteeseen tämä kuva.

Hammaslääkärien odotushuoneet ovat omaa luokkaansa. Ihmiset istuvat siellä hiiren hiljaa, ehkä hekin pelkäävät. Kukaan ei puhu, eivätkä he  katso toisiaan. Siellä sananmukaisesti vain odotetaan. Yksi katselee kattoa, toinen lattiaa ja kolmas tuijottaa vastapäistä seinää. Odotushuoneissa on  lehtiä, jotka ovat ikivanhoja ja niitä luetaan harvoin. Oikeastaan tänään vasta ymmärsin, miksi ystävättäreni vie hammaslääkärin vastaanotolle kotoaan aina uuden lehden ja ottaa tilalle jonkun vanhan, jota ei ole vielä lukenut.

Tänään oivalsin myös,  mitä tällä seinäkirjoituksella halutaan sanoa (kuvaan niitä aina  joskus).

Minulla on kuitenkin tapana yrittää  lievittää hammaslääkäripelkoani lukemalla lehtiä. Kun olin lukenut Gloria -lehden  (http://www.gloria.fi/) kannesta kanteen ja tiesin millaisen elämänmuutoksen se ja se seurapiirikaunotar oli tehnyt,  sekä poiminut Talo&Koti (http://www.talokoti.fi/) lehdestä parhaimmat sisustusvinkit Loft – asuntoon (jollaista en omista), sain kuulla, että hammaslääkäriaikani onkin vasta huomenna. Minä olin niin onnellinen, että suorastaa leijuin! Kävelin kotiin räntäsateessa huomaamatta sitä lainkaan, vaikka pieniähän ne nämä meidän räntäsateet ovat verrattuna hirmumyrsky Sandyyn, joka riehuu parhaillaan New Yorkissa. 

Koiruus relaa

 Vasta vähän myöhemmin ymmärsin, että minullahan on se sama koettelemus edessä jälleen huomenna. Älkääkä vain kuvitelko, että se odotusprosessi menisi jo vanhalla rutiinilla. Sama vanha pelko on jo vallannut mieleni kaikki sopukat. Hammaslääkärireissu on aina kuitenkin hammaslääkärireissu.  Mutta eipä siinä mitään, me yritetään ottaa koiruuden kanssa rennosti anyway🙂 Sitten vaan unten maille, unisieppari valvoo untani. Se sieppaa pahat unet ja hammaslääkäripainajaiset.

 

 

 

 

 

 

This entry was published on 31.10.2012 at 4:57 am. It’s filed under Hajatelmia and tagged , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Follow any comments here with the RSS feed for this post.

8 thoughts on “Mä venasin ja mä venasin

  1. Pauliina Kuikka on said:

    Hieno blogi sinulle🙂 – Raikas! Tulee seurattua jatkossakin!

    Tykkää

  2. Pirkko ja mahtikamut Aukku ja Aune on said:

    Tässä vaiheessa hammaslääkärikäynti on jo historiaa, ja uutta ei toivottavasti heti tule. Itse vielä mietin menemistä. Tai en mieti. En vain ihan heti mene.

    Tykkää

Vastaa

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

